Achterzijde: remdelen, veren en schokbrekers

Achterzijde: remdelen, veren en schokbrekers

Spax heeft een schroefset voor de achterzijde speciaal voor ons ontwikkeld, welke in hoogte en demping instelbaar is. Standaard heeft de E46 aan de achterzijde een aparte veer en schokbreker:

Bij de Spax oplossing wordt er gebruik gemaakt van een 60 mm raceveer en een tweevoudig instelbare demper. Hierbij is de ingaande en de uitgaande slag apart in te stellen.

We hebben meteen de achterremmen vervangen door EBC Bluestuff remblokken en Blade remschijven. Hierdoor blijft het remsysteem goed functioneren bij de veel hogere temperaturen die op het circuit behaald worden. Kijk hier voor toepassingen en prijzen, of mail naar: info@ebcshop.nl

De EBC remslangen moeten nog gemonteerd worden …

 

 

 

 

 

Aangezien het gewicht van de auto nu gedragen moet worden door de bovenste schokbrekerpunten in het chassis, gaan we hier verstevigingen aanbrengen. Er worden buizen gelast die tussen de schokbrekerpunten komen, maar ook in een V naar de bodem van de auto. Dit is waar aan de onderzijde het achterste subframe opgehangen is. Dit alles zorgt voor minder flex in het chassis.


Reageren is niet mogelijk.